Gymnasie

Publicerat: 20:34:302011-03-15
Nu var det ca en månad sen de felsta niondeklassare sökte in till gymnasiet,
gymnasiet,  jag ska faktiskt vara ärlig jag är rädd för det!
Som val tog jag;
  • Reastaurang-Livsmedel på Kungasmad ( Inriktning Bakeri-Konditori )
  • Resaturang-Livsmedel på Haganäs ( Inriktning Kök och servering )
  • Handel på Kungasmad
Så här ser mina val ut i nu läget,  jag har haft tankar på att ändra dom sen i maj men så blir det nog inte.
De flesta i min umgångkrets har tagit Nordenberg som första heller andra val och om jag nu skulle byta mina val så skulle jag ta handel på Nordenberg som andra val.
Men så har jag tänkt lite och om jag inte nu kommer in på mitt första val så ska jag faktiskt ta ett stort steg och börja på Haganäs .
En helt ny skola som ingen som jag umgås med har sökt in på och när jag var där på öppet hus så kändes det KANON !
Men troligtvis blir det att jag kommer att komma in på mitt förta val eftersom jag troligen kommer att ha mellan 200-220 poäng till sommaren och då kommer jag inte att bli ensam heller.  På kungsmad går många som jag känner och även 2 st  som jag vet i 9;an på dacke har sökt in på RL som första val.
Om jag kommer in på Kungsmad så kommer jag att bo kvar hemma i alla fall första året och sedan blir det nog att jag flyttar till växjö i andra året.
Om jag kommer in på Haganäs blir det nog att jag kommer att leta efter lägenhet i Älmhult medans jag går i 1:an och flytta dit så fort jag hittar något.
Och som jag skrev tidigare så är gymnasiet något skrämmande för mig...... jag har aldrig bytt skola plus så är jag van med att alla vet vilken jag är. Jag går på en reatift liten skola endast ca 300 elever på högstaiet och i helhet 600-650st och nu blir det helt tvärtom,  jag kommer att byta skola,  jag kommer att gå på en skola som hela 1200 elever går på och ingen kommer att veta vilken jag är för jag kommer att smälta in i en mångd på tusentals elever. Detta skrämmer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0