♥ Dag 2 - Om min familj

Publicerat: 18:30:422012-01-06
Min familj.
Är rätt konstig, haha faktiskt.
Vi skiljer nog oss ifrån andra.
Iaf på mammas sida vi lever inte ett normalt svensson liv.
Vi bor inte speciellt fint, bor i en lägenhet. Ingen vidare bra ekonomi eftersom min mamma varit sjukskriven sen 18 år tillbaka.
Jag vet vad kronofogden är för något om man säger så.
Som en del utav mina läsare vet om så är jag 25% resande (tattare).
Detta är första gången jag skriver detta öppet då jag faktiskt skäms lite för att vara det.
Igentligen ska jag inte göra det för vi lever inte som resande, jag kan inte språket och vi håller inte på med sånt som resande gör
Det ända som kan utmärka är allt mitt mammas guld (haha)
Carlqvist, ja jag tror många utav er får upp Carlqvist Bil i huvudet och undrar om jag är släkt med han som äger det.
Och ja det är jag, det VAR min mormors kusin och varför jag skriver VAR så är det därför min mormor är död.
Mamma har blivit lite vad ska man säga, släktens svarta får.
Det har helt enkelt inte gott bra för henne om man säger så,.
Vi har levt för oss själva. Jag,mamma,sofie och jennifer även hos mig har pappa funnits.
Jennifer och sofie har inte haft någon direkt kontakt med deras pappa så han har inte funnits i bilden.
Pappa är en helt vanlig Karlsson.
Inget speciellt med honom, förutom att han lever med din far och mor fortfarande.
Så ja, jag bor hos min pappa och även där bor min farmor och farfar som är 80 och 83 år gammla.
Asså detta kan kännas konstigt att förstå men ah.
Jag sa ju det inna, min familj är konstig.
Familjen är inget speciellt för mig, faktiskt.
Jag har ingen bra kontakt med dom, eller rättare sagt jag komuniserar inte med dom.
Jag har aldrig direkt pratat med mamma om jag har några problem.
Mina syskon är 9 och 10 år äldra än mig så känns inte rätt att prata med om sånna saker jag vill prata om.
Pappa kan vara bra ibland, han kan kännas som en kompis ibland. Vilket är rätt skönt.
Men när jag väl tänker efter så pratar jag inte med någon om sånt
Jag har en familj bara för att ha en lixom.
Jag har en mamma, pappa och två systrar.
även farmor och farfar.
Detta är min familj.
( december 2009 )
( december 2008 )

Kommentarer
Postat av: Emilia ♥

Roligt att du är med och tävlar på min blogg. :)

Tror du att du är en av vinnarna? ♥

2012-01-06 @ 19:32:34
URL: http://www.emlas.se
Postat av: Emilia ♥

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! :)

2012-01-06 @ 21:53:00
URL: http://www.emlas.se
Postat av: Anonym

finally. alla kan inte prata med sina föräldrar om saker. jag kan inte heller. det är isåfall om det är nåt helvetes akut som att jag behöver en läkare liksom. inte nåt annat. alla har inte perfekta liv en del verkar tro att bara man har föräldrar som inte slår en är allt jävligt perfekt. men nej. så är det inte. man ser alltid hur många som skriver att de har sin mamma å snacka med. men alla har inte, inte vi två. många fler. men det är iaf bra att folk får veta att alla inte kan, fast deras föräldrar verkar va bra annars.. mina föräldrar är bra, dina också säkert, menar inte att de är dåliga. utan att man inte kan snacka om saker med dom bara.

2012-01-07 @ 19:38:24
Postat av: Stolt TATTARE

Det är sånna som du som gör att vi resande får dåligt rykte. När du skriver ut att du skäms för det? Jag menar allvarligt talat? Och vadå "vi håller inte på med sånt resande gör"? Jo det e precis det du gör då du skriver att din mamma är sjukskriven sen 18 år tillbaka. Så gör ALLA RESANDE FRUNTIMMER' detta va det sjukaste jag läst. Tyckte om din blogg tills jag såg detta. Nu är det färdigläst för mig på denna blogg .. Usch ! / Jennie Romano Björk STOLT TATTARE LÅNGT IN I RYGGMÄRGEN

2012-01-08 @ 10:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0