håret

Publicerat: 11:48:242010-06-20

kan inte sluta tänka på hur blond jag har varit,  dock så blev jag ännu blondare än det här innan jag färgade året brunt.


Hade nu tänk besvara en fråga som jag har fått under en lång tid ( dock på bilddagboken )
Varför färgade du håret brunt ?
En fråga som jag fick precis när jag hade startat bloggen (2009)
så var det en som ville att jag skulle visa hur och vilka färger jag har haft.?



varför färgade du håer brunt ?
För det första kolla bara på håret,  hur förjävligt såg det inte ut ?.
kort och tunt,   håret var ännu kortare innan jag färgade det brunt.
men anledningen var igentligen så att jag skulle köpa två packet blondering på ica och det fattades typ 20 kroner eller vad det var.
mamma vägrade ge mej pengar, för hon tyckte att jag inte skulle förstöra håret ännu mer.
gick inne på ica och var as förbannad !
jag tyckte jag var tvyngen till att färga håret för att jag hade en sån STOR ut växt,  hade typ blonderat håret 3 vecker innan.
så stod jag och kollade på bruna hårfärger,  sen så bara tog jag en .
en mörkblond färg var det .
kom hem och färgade det.
gud vad jag lipade jag bara såg att håret blev mörkare och mörkare.
hår färgen skulle vara i typ 40 minuter.
men när jag såg att det vara blev mörkare och mörkare så tvättade jag av det efter bara 25 minuter.
håret blev helt missfärgat och blev typ grönt ?
och du menar jag grönt !
den den veckan så färgade jag håret brunt 3 gånger för att den blonda (vita) hår färgen skulle försvinna.



mitt hår efter att jag hade färgat det brunt 2 gånger.

efter 4 färgningar med brunt.
julen 2008.

dock så började jag göra blonda slinger Februari 2009 och skulle bli blond till sommarn 2009.

jag blev blond igen sommaren 2009 ( juli ),     och håret blev så här blont efter 3 slingningar och 1 blondering.

i augusti 2009 2 dagar innan skolan började så bestämde jag mej för att bli brunhårig igen.
om jag ska vara redigt ärlig så ska jag säga varför nu.
delvis så tycker jag att det är finare med brunt hår men blont hår är snyggare.
så jag ville göra mej fin :)
en till sak var att jag inte ville vara blond på skolfotot som är en vecka efter att skolan har börjat.


september 2009 !

och ja nu har jag varit brun i snart ett år och jag trivs jätte bra i det .
men dock så för man inte glömma att jag nästan varit röd hårig också.
Gjorde blonda slingor i mitt hår och en dag efter så la jag i en Mahongbrun* stavning* i April och håret blev så här:

trivdes prima i detta med men har dock färgat och håret till helt vanligt brun nu.


som håret se ut just nu !


till er som orkade läsa allt . hoppas ni inte dog bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0