Nyckeln till en framgångsrik blogg.

Publicerat: 15:49:492012-05-08
Hej Linn, jag har en fråga till dig. Vad tror du är nyckeln till en framgångsrik blogg? Jag håller på att skriva ett arbete i skolan och hade varit jättesnällt om du svarade på denna fråga!

Kram Elisa
'
Hej Elisa, vad jag tror behövs för att få en framgångsrik blogg är framför allt att den sticker ut.
Att du inte endast skriver kilometer långa texter om vad du gjorde när du åt frukost.
Utan skriv kort och enkelt ! tex;
"Idag blev det jordgubbar och mjölk till frukost, smaken ifrån jordgubbarna blev ännu godare när man fick avnjuta den ute i morgon solen.
Senare idag ska jag lägga mig i solen och bygga på brännan.
Man vill ju inte komma tillbaka till skolan lika blek som ett lakan !"
Det räcker !
Och tänk på att ha många bilder, det finns många som endast besöker bloggar för att kolla på bloggarens bilder.
-
Videobloggar är också en bra sätt till att få en bra blogg, oftast tycker folket att detta är instressant att se.
'
Så i kortfattade ord;
* Skriv inte onördigt långa texter till inläggen
* Skriv om det du själv tycker om
* Mycket bilder
* Mellan 1-10 inlägg om dagen
* Videoblogga
* Och som jag alltid bruka säga, va dig själv !


Detta är något som jag tycker om att göra, därför skriver jag och dela med detta på min blogg.
Detta är kanske något som vissa tycker är "speciellt" med min blogg.
Så hitta något du tycker om, detta kan vara nycklen till att folk läser din blogg.
-
I mitt fall så tror jag även att mina Videobloggar har en stor betydelse till varför folk läser min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0