Svar på tal !

Publicerat: 14:46:482012-01-08
Stolt TATTARE om ♥ Dag 2 - Om min familj:
Det är sånna som du som gör att vi resande får dåligt rykte. När du skriver ut att du skäms för det? Jag menar allvarligt talat? Och vadå "vi håller inte på med sånt resande gör"? Jo det e precis det du gör då du skriver att din mamma är sjukskriven sen 18 år tillbaka. Så gör ALLA RESANDE FRUNTIMMER' detta va det sjukaste jag läst. Tyckte om din blogg tills jag såg detta. Nu är det färdigläst för mig på denna blogg .. Usch ! / Jennie Romano Björk STOLT TATTARE LÅNGT IN I RYGGMÄRGEN
'
-
Tänk att jag visste att jag skulle få en sån här kommentar.
Så svar på tal.
Du och Jennie har två helt olika synpunkter.
Du är en stolt resande till skillnad ifrån mig.
Att sånna som jag gör att vi resande får ett dåligt rykte, visst du tycker det men jag tycker tvärt om.
Hoppas att du kan kan tänka lite hur jag tänker, eftersom jag kan förstå dig.
"vi håller inte på med sånt som resande gör" , nej det gör vi inte. Min mamma har haft diskbrock i ryggen sen nästan 20 år tillbaka och det är därför hon inte kan jobba, och till skillnad ifrån de ändra "resande fruntimmerna" så har inte min mamma någon man att "leva på" om du förstår vad jag menar.
Bara för att jag och min familj inte vill leva som "resande" så betyder det absolut inte att jag har något emot dom.
Vet att det finns tillexempel en del invandrare här i sverige som lever precis som vanliga svenska.
Dom strunta i sin kultur och lever sig efter oss i sverige.
Bara för att dom vill leva som vi svenska så betyder inte det att dom har något emot andra invandrare.
Hoppas du/ni förstår hur jag tänker.
Jag är resande men ser mig och min familj som helt "vanliga"- Eftersom vi har "tagit död" på det lilla resande som fanns oss hos.
Vi spred inte språket vidare osv,osv.
Eftersom du sa att det var slut kollat på min blogg för din del så antar jag att jag inte kommer på något svar.
Vilket jag också hoppas för vill inte starta en onördig "bråk" bara för att jag tycker som jag tycker och för att du tycker som du tycker.
Vi alla människor tycker olika, alla ska inte behöva tycka lika.
Om vi var tvugna med det så skulle aldrig,
Moderaterna, kristdemokraterna, socialdemokraterna, vänsterpartiet osv,osv funnits.
Vi alla har rätt till att tycka olika och jag hoppas att du kan acceptera det :) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0